Ja då var det dags för maxtester idag. Hade inte direkt några mål, typiskt mig, förutom att jag ville öka då förstås i power clean och marklyft.  Började med power clean där jag hade 60 kg sen tidigare i veckan faktiskt, Gick upp till 60 kg där jag fick köra två gånger innan jag satte den. På med 65 kg och det gick inte alls. Eller jag har den där, jag behöver bara böja på benen och trycka ut armbågarna men det gick inte. Höll på i 40-45 min på samma vikt och jag vet inte hur många lyft jag gjorde, kom närmare för varje gång men nej. Besviket fick jag ge mig för att hinna med marklyften där 90 kg var mitt person bästa. 90 kg gick lätt som en plätt, 100 kg nästan lika lätt, 105 kg - tvärstopp. Förstökte tre gånger innan jag insåg att det inte skulle gå. 
 
Men jag tog hundringen iaf, det var riktigt skönt! Hade den som mål till oktober, men då kom min skada i vägen men måste vara nöjd med att jag klarade den det här året. 
 
Kanske måste bli bättre med att sätta upp mål till mig själv, just nu flyter jag lixom bara med.
Vad har ni för mål till nästa år? 
 
 
 
 
Jag hoppas verkligen att ni får en fantastisk kväll och start på nya året. Nu längtar jag efter ett riktigt grymt tränings(och tävlings!)år! 
Första gången med tävlingsgruppen idag. Box jumps, i alla dess former. Vågade hoppa på högsta den här gången, för vissa är det ingenting, för mig är det hur stort som helst. Vågade inte knappt hoppa upp på en stepbräda innan jag började på Factor. När det var dags för enbents hopp höll jag mig till några staplade vikter efter att jag tagit emot mig med knät på lådan. Under teknikdelen jobbade jag på mina ryck. Sen var det front squats och clean&jerk. I nästan två timmar höll vi på, med väldigt mycket vila såklart. 
 
Övade på mina dubbel unders idag under fem minuter, vet ni hur många jag lyckades med?
Noll, zero, null 0! 
Frustrationen som uppstår, bara att nöta vidare.
 
Riktgt roligt, samtidigt som man inser hur mycket man verkligen har att jobba med. Måste verkligen få död på mina hjärnspöken också. Jag är jävligt tacksam över att det är 6 månader till tävling. 
 
 
Nu är The Nike Blast bokat och klart. Jag och Sofia har bokat in oss på följade klasser
 
Saturday
10:30- 11:15 - HALL 1 - NTC Train to RUN 1 
12:45- 13:30 - HALL 2 - NTC Focused Figth 
13:45- 14:30 - HALL 2 - Strip BED 
14:45- 15:30 - HALL 6 (Lecture) - Strong is the new skinny 101 
16:00- 16:45 - HALL 4 - Introduction to Handstands 
17:00- 17:45 - HALL 6 (Lecture) - The DIET Deception - Who can we trust?
 
Sunday
08:30- 09:15 - HALL 6 (Lecture) - In Harmony and injure-free 
09:30- 10:15 - HALL 1 - NTC Focused Core 2 
10:30- 11:15 - HALL 3 - RUFFIE Premium BLAST 
12:45- 13:30 - HALL 2 - NTC Train to RUN 2 
13:45- 14:30 - HALL 1 - Soma 
15:00- 15:45 - HALL 2 - NTC Skills 
 
Är det några fler som ska dit? Hör av er så möts vi upp :)
 
 
Har blivit väldigt mycket vila från träningen förra veckan och denna vecka. Körde igår och idag, men blir vila imorgon och fredag då jag jobbar 9-19 och 11-19. Igår var det riktigt segt och benen sög det ordentligt i.
 
Tisdag:
Warm up
2 laps
Burpees 5
Squat 10
Mt. climbers 20
------------------
Squat clean 5-5-3-3-3

Partner workout
6 min
1-2-3-4-5-6...
Squat clean
Burpees

Rest 1 min
Switch partner

Rest 1 min
8-7-6-5-4-3...
Squat clean
Burpees

Rest 1 min
Switch partner
 
 
Squat cleanade som mest 55kg, inte helt utan problem. Burpees gick super det första varvet, sen avtog farten lite. 
 
Onsdag:
Warm up
2 laps
Burpee broadjump
Lunges
-----------------------
Power clean 5-5-3-3-3

Partner workout
18 min

PC 40
MB push ups 40
Chins 40
 
Drog ett PB på power clean, 60 kg. Fan va fint den satt! Höll mig under rekade vikten idag under passet då R sa att jag skulle satsa på att hålla tempot istället, vilket jag tror att jag lyckades med. Men chinsen gick inte alls bra idag, kortslutning i hjärnan blev det. 
På lördag ska jag köra med tävlingsgruppen på Factor för första gången och på nyårsafton är det dags för maxtester. Måste fundera ut vilka övningar jag ska satsa på.