Vaknade inatt vid två med sprängande huvudvärk, magont och illamående. Försökte somna om men fick ingen ro, det kröp i hela kroppen och jag kunde inte ligga still. Min mage var helt uppblåst och låg jag på sidan så kändes det som att den skulle sprängas. Min vänsteraxel är ju knas, så när jag ligger på vänster sida måste jag ligga med den armen bakom mig alltså blir det som att jag ligger på magen nästan. 
 
Gick upp och la mig i soffan för att inte väcka M och där blev illamåendet värre och fick mer ont i magen. Löpte fram och tillbaka på toa, låg i soffan, satt i fotöljen. Strax efter 5 kollade jag på klockan och somnade därefter i fotöljen för att vakna tjugo minuter senare av att benen somnat. Flyttade mig till soffan och fortsatte sova där till M´s klocka ringde halv sju.  
 
Har mått bättre nu på morgonen, men vågade inte chansa. Mamma kom förbi med blåbärssoppa och skorpor som jag petat i mig. 
 
Funderar såhär i efterhand om det berodde på att jag åt för dåligt igår. Åt middag redan vid halv sex, tänkte äta ett litet kvällsmål men vart aldrig hungrig förren det var dags att hoppa i säng. Kan det ha gjort detta? Huvudvärken är jag rätt övertygad om att det beror på brist på sömn, så ska försöka knoppa ett tag för att komma ikapp. 
 
Blåbärsmuche

2 kommentarer

felicia

28 Nov 2012 12:50

sv: dietar inte men förstår vad du menar :)

usch.. illamående är ju bland de värsta.. hoppas du mår bättre!!

Sofia

28 Nov 2012 21:10

Åh nej. Låter iofs knäppt om bristen på mat orsakat magonten. Hoppas det gått över iallafall. Sjuka vill vi inte bli! Krya på dig kramar!

Svar: Kanske hungern som slagit konstigt till, jag har mått bra hela dagen förutom huvudvärk. Jag har laddat ordentligt med massa skorpor och blåbärssoppa, hejdå dieten :)
Alexandra Lilja

Kommentera

Publiceras ej