Jag är så bedrövligt dålig på att blogga emellanåt, ber om ursäkt för det. Mycket beror på att jag faktiskt inte har tränat sen i torsdags, min hals gick tyvärr inte att ignorera längre. Eftersom min blogg har fokus på just träningen blir det lätt att den blir lidande när ingen träning förekommer.
 
Det har varit cityfestivalen här i stan och jag har varit där alla tre dagar, måste passa på när det väl händer någonting. Vi har hängt i öltältet mest hela tiden och lyssnat på bland annat Nause, John De Sohn och The Sounds. Jag har kommit i säng runt 3 alla dagar så jag är ganska sliten nu och min hals ska vi inte ens prata om. Träningen kommer dessvärre få vänta i någon dag till tror jag. 
 
 
Jag har även fått en ny granne, världens bästa granne. Vi har seriöst dörrarna två meter ifrån varandra, nu kommer jag inte känna mig så ensam här längre :D Men eftersom hennes säng inte kommer förren imorgon har jag en inneboende tills dess :) 
 
 
Jessicas dörr från mitt kikhål :)
Jag vet inte vad det är med min hals, jag har inte ont men jag går och harklar mig hela tiden då det känns helt slemmigt. Jag ignorerade det helt enkelt och åkte till Factor, men jag kände mig faktiskt väldigt matt i kroppen under passet. Kan det vara allergin som spökar ännu en gång? Det suger isf.
 
Power clean 5-5-3-3-3

8 min
PC 2
HC 2
Lateral jump 30
CTB 8

Rest 1 min

3 min
PC 2
HC 2
Squat jump 15
 
Mina lat. jumps gick bättre än de brukar och jag gjorde alla i rad några varv. Chinsen gick inte alls, hade ingen teknik över huvudtaget idag. & frivändningar är ju bland det roligaste jag vet :)
 
---------------------------
 
Tyckte det dunsade till lite extra idag när posten dumpades i inkastet så jag gick för att undersöka saken och såg ett vitt paket. 
 
 
Vad har jag beställt? Har jag ens beställt någonting? Min hjärna gick verkligen på högvarv där innan jag fick upp lådan. 
 
 
Ska jag vara ärlig är jag inte jättemycket för proteinbars då de oftast är torra och bara växer i munnen, men jag lovar aboslut att ge dessa en chans. Ett stort tack till Reztart för smakproverna! 
 
Kikar in en snabbis här på kvällskvisten. Idag var det dags att träna med Factorsquad för första gången på flera månader känns det som. Samma upplägg som vanligt:
 
Deadlift 3x3 + 8 boxjumps - 5 min rest
Marken var riktigt tunga idag, men det var även ett tag sen jag körde tunga mark. 95 kg rakt igenom med något krökt rygg på nått lyft. Jag har inte hoppas boxjump sen jag missade och drog upp benet och mina hjärnspöken var genast tillbaka. Stod och velade några gånger på högst innan jag valde att ställa ner den på mitten, fick duga åt mig idag :) 
 
Clean&Jerk 3x3 - 3 min rest
Lyft över huvudet är ju inte min starka sida. Men jag var ändå ganska nöjd idag, sista missade jag 47,5kg så jag plockade av igen och körde på 45kg. Jag har verkligen mycket att jobba på där. 
 
WOD 
6 laps
Timecap 7 min
 
Deadlift 10 (50kg)
Burpees 10
 
Vid varv tre fick jag börja dela upp marklyften då skinkorna nästan krampade (hoppas alltså på träningsvärk imorgon) och burpees ja det blev riktigt flåsigt efter ett tag. Men 6.44 vart jag klar, precis på håret :)
 
Factor imorgon vid 11 om jag känner mig kry, gonatt :)