Kikar in en snabbis här på kvällskvisten. Idag var det dags att träna med Factorsquad för första gången på flera månader känns det som. Samma upplägg som vanligt:
 
Deadlift 3x3 + 8 boxjumps - 5 min rest
Marken var riktigt tunga idag, men det var även ett tag sen jag körde tunga mark. 95 kg rakt igenom med något krökt rygg på nått lyft. Jag har inte hoppas boxjump sen jag missade och drog upp benet och mina hjärnspöken var genast tillbaka. Stod och velade några gånger på högst innan jag valde att ställa ner den på mitten, fick duga åt mig idag :) 
 
Clean&Jerk 3x3 - 3 min rest
Lyft över huvudet är ju inte min starka sida. Men jag var ändå ganska nöjd idag, sista missade jag 47,5kg så jag plockade av igen och körde på 45kg. Jag har verkligen mycket att jobba på där. 
 
WOD 
6 laps
Timecap 7 min
 
Deadlift 10 (50kg)
Burpees 10
 
Vid varv tre fick jag börja dela upp marklyften då skinkorna nästan krampade (hoppas alltså på träningsvärk imorgon) och burpees ja det blev riktigt flåsigt efter ett tag. Men 6.44 vart jag klar, precis på håret :)
 
Factor imorgon vid 11 om jag känner mig kry, gonatt :)
 

Kommentera

Publiceras ej