Vill bara förtydliga att när jag skrev att jag slarvade på tävlingen var det inte för att jag var obrydd eller så- Nervositeten och stressen över att utföra övningarna då fort som möjligt var problemet, självklart vill jag göra så bra ifrån mig som möjligt. 
 
Innan tävligen planerade jag in tre-fyra vilodagar, två fick det bli innan jag ledsnade. Egentligen hade jag planerat att träna igår med, men hade en huvudvärk som sprängde sönder hela mitt huvud. Inte ens efter en powernap släppte det, blev bara värre och kunde inte ens ta mig upp ur soffan. Lika bra att lyssna på kroppen i det läget. 
 
Idag var jag såklart tvungen att köpa gotte till tentaplugget (ja jag har fan världens sämsta karaktär, slå mig!). Det var inte mycket till plugg, men en heldel pepparkakor rök ju. Glassen var inge god så det finns kvar om någon är sugen ;)
 
 
Idag däremot var jag på member igen, jag gillar verkligen det stället. När jag och carro körde mark och split jump kände jag i kroppen att det var något som inte stämde. Yr i huvudet, flåsig och ingen återhämtning. Körde lite power cleans efter det och även där blev jag yr efter varje lyft. Okej, ja jag har ju faktiskt slarvat med maten hela dagen idag, åt inte ens upp lunchen, har ätit massa pepparkakor istället för mellis. Kanske inte borde förvänta mig för mycket av mig själv då heller egentligen. Var bokad på passet efteråt, men var osäker på om jag skulle gå på det eller inte. Bestämde mig i sista sekund för att köra. 
 
Metcon 15min av:
1 OHSquats 
2 Push-ups
3 BallSlam
En rep ökning vid varje varv. 
 
Jag tror aldrig jag har kört ett pass med mer än 25kg på just denna övning, men idag körde jag på 35kg och det kändes faktiskt bra. Tappade bort mig i alla reps hit och dit, men avslutade med 10 OHsquats och 11 push ups. Lyckades ignorera smärtan i handlederna och körde på, dock bytte jag ut ballslam mot rygglyft så jag var så snurrig i skallen. Huvudet känns bra nu och benen är sådär skönt möra.
 
Hämtade ut ett paket från Nelly idag, klänningen är helt sagolik! Fan nästan så att jag är giftasredo, vem är villig? ;)
 

2 kommentarer

Tåbbä

13 Nov 2013 00:11

Snygg klänning!
Är dock inte redo för bröllop just nu, kan vi ta det nästa sommar? :)

Svar: Nästa sommar funkar bra, hinner jag bli lite mer fit ;)
Alexandra Lilja

Micke

18 Nov 2013 23:46

Sanslöst vackert helt enkelt :)

Kommentera

Publiceras ej