Klockan 0600 i går  morse startade jag, Linn och Sofia resan till Falun och det efterlängtade Strong girls camp. Vid inskrivningen fick vi en tshirt, plocka ihop en mellanmålspåse samt lunch. Vi fick även dela in oss i fyra olika grupper efter erfarenhet.
 
 
Våran grupp fick börja med gymnastik med fantastika Björk Odinsdottir. Vilken kvinna hon är och vilka tips hon kom med. Handstående, gå på händer, pull ups, chest to bar och kippen till de båda och sist men inte minst, muscle up. 
Efter två timmars gymnastikande hade avnjöt vi en lunch ute i solen, samtidigt som vi försökte bearbeta allt vi precis lärt oss. 
 
 
Sedan var det dags för styrkelyft, vi gick igenom teknik i knäböj och marklyft. Ännu en fantastisk kvinna, Angelica Brage som har helt sjuka person bästan bakom sig, 182,5kg i knäböj, 110kg i bänkpress och 187,5kg i marklyft. Bör tilläggas att människan väger 52 kg. Lyckades öka mitt person bästa i knäböj, 85kg, och ett riktigt dåligt lyft på 120kg i marklyft. 
85kg - tveksam på djupet
 
Man kan inte alltid lyckas,dock är jag riktigt frustrerad
över att jag gav upp och inte fortsatte pressa.Jag har den där! 
 
Genomgång av bälte och bänk
 
120kg mark, riktigt dåligt lyft men upp kom den
 
Fick frågan under styrkelyftpasset om jag någonsin funderar på att börja tävla i det, och det har jag ju såklart inte. Men nu såhär i efterhand känns det faktiskt inte helt omöjligt.
 
Fruktansvärt trött avslutade vi kvällen med buffé med alla härliga människor på hotellet, sen vart det lite godis på rummet innan jag tvärslocknade riktigt nöjd med dagen. 
 

1 kommentarer

Annika - strongday.se

25 Aug 2013 22:57

Kul med camp! Låter som det varit en rolig dag!

Kommentera

Publiceras ej