Har fått in en riktigt skön rutin med Factor klockan 11 på förmiddagarna, då har man hela dagen framför sig för sol och bad. 
 
Deadlift 5-5-5-5-5

12 min
DL 5
Split jump 16
DL 5
Burpees 8
 
Det var så tungt idag, har inte kört "tunga" marklyft på evigheter känns det som. 80kg kom jag upp till sen stannade jag där då det kändes tyngre än vanligt. Rekad vikt idag var 75kg men körde på 70kg istället. Sen kom R fram till mig och gav lite tips, så då vart det ännu jobbigare med koncentrationen under lyften :) Men jag ska inte alls skylla på det, för det är faktiskt mitt flås som sätter stopp. Och jag vet ju vad jag ska göra åt saken, men jag tar mig bara inte för det. Jag behöver en spark i arselt så jag börjar springa! 
 
Ungefär såhär kändes det idag, bara 45kg mindre på stången ;)
 

De sista dagarna har jag varit så extremt sugen på allt, verkligen allt! Godis, chips, kakor, bullar, tårta, ja allti ni kan tänka er. Men så gick plötsligt hissen upp till sista våningen, det är den tiden på månaden. Nu känns det lite bättre, men jag är fortfarande sötsugen ;) 
 
 
 
 

2 kommentarer

Kristina

17 Jul 2013 20:42

Fröken Alexandra,

Hur går det med löpningen då?
Har du börjat springa något?

Kramisar

Svar: Haha nope, det är ju så fruktansvärt tråkigt! :D
Alexandra Lilja

Sofia

17 Jul 2013 20:49

Sen finns det ju annat än att springa som hjälper kondisen. Hopprep till exempel. Helt vanliga Single unders. Eller simpla workouts som bara är flås. Och burpees. (Jäklar vad burpees Johan vill att jag gör dom kommande veckorna. Man ska aldrig nämna för en PT när något är jobbigt) För springa är ju tråkigt. Men sen har vi alla tunga dagar, och den där perioden i månaden. It sucks.

Svar: Ja, fast så många burpees som jag gör borde jag ha mycket bättre flås. Känns som att jag måste hitta på någonting annat. Typ sprints. Men ja, det är verkligen fruktansvärt tråkigt!
Alexandra Lilja

Kommentera

Publiceras ej