Tävlingen närmar sig med stormsteg, nu är det bara en månad kvar. Det är alltså på tiden att jobba sig tillbaka från spriten, dåliga kosten osv. Fick en nytändning i söndags och bestämde mig för att gå på kostschemat igen på riktigt. Inget halvdant som det har varit de senaste veckorna. 


Och ja, nu är man ju såklart sugen på allt som finns. 

Igår var det ett riktigt roligt pass på Factor. 

Hang clean 5-5-3-3-3

HC 5
FS 3
Burpees 8
HC 5
Chest to bar 8

Jag gillar inte hang clean, power clean är mycket lättare. Fick till några riktigt tunga på 60kg, men borde kunna mer än det. Annars var det väl i princip som vanligt. Passet bjöd på riktig pump i underarmarna. 

Nu är det som sagt en månad kvar till tävling så nu är det verkligen dags att lägga in en högre växel. Niclas som jag ska tävla med, tvingade ut mig och Carro på intervaller idag (med all rätt, min kondition är inte ens existerande längre). Jag vill ju inte skämma ut mig helt när vi väl står där heller. 10 diagonaler över fotbollsplan (en fotbollsplan har aldrig varit så långt förut, jag svär!). Plus 5 intervaller i hästbacken. Vid andra intervallen på plan slog mjölksyran till och det var verkligen stubbar jag fick släpa på. Baksida lår och rumpan krampade ordentligt. 

Men vad för man när man är dålig på någonting? Nöta, nöta, nöta! Jag är tacksam för att de drar ut mig, för en spark i arslet är precis vad jag behöver.  

Väntar med spänning på hur det ska gå på Factor imorgon klockan 8. 

Det kan hända att detta inlägg blev rätt virrigt, men min hjärna är inte riktigt med mig efter detta pass... 

2 kommentarer

Sofia

08 Oct 2013 20:02

Woho. Heja Heja Heja! :D

carro

08 Oct 2013 21:47

Tyckte vi gjorde sjukt bra insats!!! Intervaller 10 + 5 ..första passet på evigheters evighet! Hejja oss :D factor kommer kännas som rena lekstugan imrn ;) tack för idag babe. Member imrn!!.kram

Kommentera

Publiceras ej