Hemma igen efter en helg i Norrtälje och ännu en genomförd tävling, min första lagtävling. Tänkte jag skulle försöka författa ihop tävlingen med några ord. 
 
Vi åkte till Norrtälje redan i fredags eftermiddag. Väl framme åkte vi direkt till Sportcentrum för att registrera in oss, få nummer, band och tshirt. Hungriga som djur letade vi sen upp en kinarestaurang precis under vårat bed&breakfast. Det blev en tidig kväll och jag sov som en prinsessa hela natten, mycket tack vare att Carro gillade att sova nära ;)
 
8.30 började atletgenomgången och laggrenarna var det som gicks igenom först då vi var de som skulle starta först. Fyra olika heat med lag och vi startade i heat tre, så cirka 1017 var det dags för oss att kliva ut på banan. 
Jag var ovanligt lugn för att egntligen vara värsta nervvraket när det kommer till tävling, men väl inne i call room kom det som en käftsmäll. Skakig i hela kroppen, torr i munnen och illamående - men med världens bästa hejarklack på plats, var det bara in & köra. 
 
 
Gren 1:
5 min
150 double unders 
AMRAP Pull ups/Toes to bar
 
Carro började med att hoppa 150 dubbelhopp och sen skulle jag och Weber göra så många repetioner av pull ups och toes to bar i ett komplex. Gick inte alls bra och fick ganska många no rep. Slarvigt ja, samtidigt som jag tyckte domaren var väldigt sen att säga no rep. Men men. 33 godkända reps placerade oss på plats 5 i heatet och 25 totalt. 
 
Passade på att inviga mina "nya" shorts som jag haft sån ångest över,
det var en större kamp att ta av mig överdragsbyxorna än att tävla
 
Illamåendet höll i sig även efter grenen så jag fick inte i mig nå vettig mat. Proteinbars, banan och massa vatten. Vid halv ett, när det var dags att tagga till igen, var jag egentligen inte alls redo. Nervositeten var inte alls så extrem som tidigare, men när man slår där i call room och väntar på att få kliva in, ja då pirrar det i kroppen. 
 
 
Gren 2:
9 minuter AMRAP
A) 
20 Burpee Box Jumps
20 KB swings 24kg
20 Box Jumps
20 Burpees to plate
 
B) Rodd
 
När jag och Carro utförde övningarna i A, satt Weber och rodde för glatta livet i hela 9 minuter. Jag och Carro körde varannan övning, Carro började alltså med burpee box jump, jag svingade osv. Svingarna gick oväntat bra och istället var det burpees som krånglade. Golvet var halt, plattan flyttade på sig och jag drog på mig några no rep för att fötterna inte var helt på. Slarvigt och jävligt onödigt då det tar massa energi och mitt flås är ju som ni vet, inte det bästa. Men vi hann ändå två varv + 7-8 repetioner. Placering i A - 33. placering i B- 36, totalt placerade på plats 37 efter två grenar. 
 
Ätligt talat var jag besviken där, nog för att vi inte var bäst. Men då dåliga är vi väl ändå inte? Nästan bottenplacering efter två grenar.. 
 
 
Nu väntade sex (!!) extremt sega timmar innan sista grenen för dagen. Min kropp ville inte alls samarbeta med mig, var inte hungrig, mådde illa, huvudvärken från helvetet osv. Försökte få mig lite sömn, men hade svårt at slappna av då man hela tiden hörde de andra köra utanför. Pappa Niclas köpte en hamburgare till mig för att jag skulle få i mig nått, samt att jag tryckte i princip alla mina bars jag hade med mig. Lite frisk luft, flera liter vatten och en celsius senare var jag extremt laddad för gren 3. 
 
Nu var jag inte alls så nervös faktiskt, mest laddad. Mycket skönare känsla än den extremt nervösa som inför första grenen, går knappt att prestera då. 
 
Gren 3:
9 minuter 3-3-3: AMRAP
Back Squats 60 kg 
Handgående 
Thrusters 35kg
 
En person i laget utför en varsin övning av de tre ovanstående, max antal reps på tre minuter till varje övning. 
Jag började med 60kg back squat.Tidigare när jag testat övningen lyckades jag med 21 samt 28 reps, så ville verkligen öka antalet ännu mer för att vara nöjd. Men det blev tungt, och det blev tungt väldigt fort. Tror jag gjorde 12-13 stycken innan jag var tvungen att vila första gången. Lyften var tunga och tog tid. Min mage var i uppror. Kände hur hela magen gick runt och runt, var tvungen att lossa bältet ett snäpp för att inte kräkas rakt ut. Hörde bara domaren säga 21, 21, 21, 21 hela tiden typ. Trodde aldrig att jag skulle lyckas. När mina tre minuter var slut var det dags för Weber att briljera i handgående och det gjorde han. Lyckades plocka en hel del poäng där skulle jag tro. Och Carro! 38 reps i thrusters, hur stark brud? Jävlar vad jag gapade på henne. Och jag då? Var tvungen att kolla på protokollet innan vi klev av. 31 reps lyckades jag med. Vilken jävla revansch vi fick, det kändes så sjukt bra! Jag visste att vi hade det i oss. 
 
I denna gren placerade vi oss som nummer 1 i heatet, nummer 13 i grenen och plats 30 totalt. 
 
 
Då det endast var 14 lag som gick vidare till dag två, var det de sista vi gjorde i denna tävling. Denna gång. Men jag är riktigt stolt och nöjd över den upphämtningen vi gjorde. Det kändes skönt att få avsluta på bästa sätt. Är jag nöjd med helgen? Ja och nej, är riktigt bra på att vara självkritisk. Men den sista grenen gjorde som sagt smärtan mildare. 
 
 
 
Nu måste jag skalla kudden. Men när Niclas behagar att skicka över bilder från helgen, så lovar jag att dela med mig av dem :) 
 

1 kommentarer

Malmö

11 Nov 2013 09:01

Du (ni) fortsätter imponera! ❤️

Svar: PUSS! <3
Alexandra Lilja

Kommentera

Publiceras ej