Ja då var det dags för maxtester idag. Hade inte direkt några mål, typiskt mig, förutom att jag ville öka då förstås i power clean och marklyft.  Började med power clean där jag hade 60 kg sen tidigare i veckan faktiskt, Gick upp till 60 kg där jag fick köra två gånger innan jag satte den. På med 65 kg och det gick inte alls. Eller jag har den där, jag behöver bara böja på benen och trycka ut armbågarna men det gick inte. Höll på i 40-45 min på samma vikt och jag vet inte hur många lyft jag gjorde, kom närmare för varje gång men nej. Besviket fick jag ge mig för att hinna med marklyften där 90 kg var mitt person bästa. 90 kg gick lätt som en plätt, 100 kg nästan lika lätt, 105 kg - tvärstopp. Förstökte tre gånger innan jag insåg att det inte skulle gå. 
 
Men jag tog hundringen iaf, det var riktigt skönt! Hade den som mål till oktober, men då kom min skada i vägen men måste vara nöjd med att jag klarade den det här året. 
 
Kanske måste bli bättre med att sätta upp mål till mig själv, just nu flyter jag lixom bara med.
Vad har ni för mål till nästa år? 
 
 
 
 
Jag hoppas verkligen att ni får en fantastisk kväll och start på nya året. Nu längtar jag efter ett riktigt grymt tränings(och tävlings!)år! 

1 kommentarer

Sofia

31 Dec 2012 15:05

Jäklar tar du 100 kilo i marklyft. Grymt! Längtar så tills jag börjar med crossfit på heltid. Har du sett musklerna du har på ryggen på dom där bilderna? :P

Gott nytt tränings(och tävlings)år till dig! :)

Svar: Ja, men trodde jag skulle kunna ta minst 110, men det får väl bli nästa gång. Haha jag vet! Vet inte riktigt vad som hände, tror snarare att det är fettet på ryggen som trycks neråt som gör att de ser ut som muskler :P
Gott nytt år till dig med. Nu håller vi oss ifrån skador och förkylningar.
Alexandra Lilja

Kommentera

Publiceras ej