Från och med nu, eller igår egentligen, lägger jag all fokus på tävlingens moment. Nu är det bara att tuta och köra fram tills det är dags. 

Men, denna vecka bjuder Factor på heavy week. Och ni som känner mig vet att det är min absoluta favoritvecka, så jag kunde inte hålla mig borta idag. 

55kg fixade jag, 57,5kg failade jag. Tappar tekniken direkt när jag hamnar på 50kg och uppåt, står bara och pressar. Körde alla lyft och passet efter på just 50kg. Vid de sista två lyften fick jag en uppenbarelse om varför det blir att jag bara står och pressar. Jag slutar gå under stången av någon konstig anledning. När jag väl kom på det och gjorde som man ska, ja då satt den lätt. Nu ska jag bara komma ihåg detta till nästa gång, nu dröjer det nog ett tag tills det är dags för jerks igen :) 

Det är tur att man har riktiga vänner som vet precis vad man behöver efter träningen. Tack Niclas! Behöver jag säga att jag ligger och jäser i soffan nu? ;) 


1 kommentarer

Niclas

31 Oct 2013 22:01

Grymt Alex! Hoppas det smakar :)

Kommentera

Publiceras ej