Okej mina vänner, det blev helt fantastiskt gott. 

Havreplättar med banan
ca 20 st

Tag 4 dl havregryn och mixa det till mjöl. Tillsätt 2 tsk bakpulver, 2 krm kanel, 1 krm vaniljpulver, och ½ tsk salt. Mosa 3 bananer och häll i en bunke, häll sen i 3 ägg (hade bara två st hemma), 3 msk olja (raps hade jag) och 2 msk flytande honung. Blanda i mjölblandningen och låt stå i tio min. 

Sen är tanken att det ska bli plättar. Men hade som sagt bara två ägg hemma och inget plättjärn, så mina blev som tjockpannkakor typ. Skulle bli ca tjugo st, men jag fick ihop till tio tror jag. Förbannat goda blev de ändå, väldigt, väldigt mättade så räcker gott och väl med två. 

Lite krispiga och söta, mycket godare än vad jag hade väntat mig. Nu är det bara att hålla tummarna för att de är lika goda att värma imorgon :)




Träningen idag gick bra, faktiskt. Gick och var nervös här hemma innan, och var nära att hoppa över det. 
Varken tuck jumps eller löpning är några av mina favoriter, men är så sjukt glad att jag ändå tog mig dit. 
Man kan bara bli bättre om man övar, så det är bara att bita ihop och köra.

Squat clean (ny favvoövning) 5-5-5-5

Första 5an på 25kg, tre andra på 35kg och under passet 30 kg.

12 min

SC 6
Tuck jump 6
Mt. climbs 20
200 m run

Jag är som sagt ingen löpare, och kombon med att lyfta och springa samtidigt är inte lätt för mig. Men hade iaf lite power och dra om några under löpningen. Fem varv tog jag mig runt tror jag, klart godkänt för mig :)
Under första styrkedelen var det nära en katastrof, tappade fokus lite och helt plötsligt var jag nästan nere på golvet pladask baklänges. Lyckades dock styra upp det, men höll på att både pinka och skita ner mig. 

Lär er av mitt misstag, alltid full fokus under träning!

Ikväll blir det fotboll och sen tydligen utgång. Bloggappen funkar fortfarande inte, så vi hörs imorgon.
Trevlig fredagkväll alla!

1 kommentarer

Sofia

16 Jun 2012 20:50

Vad härligt att det gick så bra med träningen. Känns alltid som en vinst när man går dit även om man inte är supertaggad. :)

Kommentera

Publiceras ej