Laddede upp ordentligt med hotellfrukost imorse. Tror faktiskt inte att det finns någonting bättre än en riktig jävla frukost, to die for! 
 
 
Första stationen idag var Kettlebell, vilket jag ärligt talat såg minst fram emot. Men det visade sig vara väldigt nyttigt och faktiskt ganska roligt. Jag har tidigare endast kört svingar (helt fel också), men nu fick vi testa på clean (frivändning), jerk (över huvudet) och snatch (ryck). Det var oväntat mycket att tänka på och jag har minst lika mycket att jobba med, men det var kul att testa någonting annat än det gamla vanliga. 
 
Vi körde även turkish get up, rolig övning men vet inte riktigt vad den är till för? 
 
Riktigt mör i huvudet var det dags för de sista två timmarna och nu Tyngdlyftning. Innan visste jag inte vad skillnaden på styrkelyft och tyngdlyft var, men styrkelyft är knäböj, bänk och marklyft. Tyngdlyft är olympiska lyft som ryck och stöt (rätta mig gärna om jag har fel). 
 
 
Älskar att jag alltid är lika bitter, haha
 
"Ska du skälla på mig nu?"
Mina första split jerks, måste verkligen öva på dessa
 
 
Dessa två tjejer, Björk och Angelica, har verkligen väckt liv i min motivation igen. Jag är så fruktansvärt imponerad av båda två.
 
 

Med trasiga händer och blåmärken lite överallt tackar jag Måndagsklubben, alla ledare och instruktörer för att ni har gjort detta. Väldigt väluppskattat från min sida och anordnas det ett till läger är jag given! 
Fick tips från Björk att ha kokosolja på såriga händer då de läker fortare, så nu sprider jag det vidare :)

Kommentera

Publiceras ej