Sockerbakis och jävligt trött stod jag redo på Factor klockan 10 igår morse. Kände mig rätt sliten i kroppen trots vilodag i lördags. Mina baksida lår har inte heller återhämtat sig från intervaller (WTF!).
 
Deadlift 5-5-5-3-3

Partner workot
20 min
DL 5,10,15,20...
Wallball 20
Split jump 30
Toes to bar 40

* 8 Tuck jump on every other min
 
Under uppvärmingen (lunges) kändes det konstig i båda mina lår och efter några steg kunde jag inte gå ner i ett utfall överhuvudtaget. Kändes som att muskeln skulle gå sönder, båda låren, samma ställe. Försökte rulla ut lite men kändes inte bättre. Hoppade över split jump och körde squat jump istället, för att gå ner i en squat fungerade hur bra som helst. Toes to bar gick inte alls.. 
 
Linn hade dock glömt skrivit upp den lilla after workouten: Bring Sally up..
Låt oss säga såhär, det var tyngre att köra efter marklyft än efter massa back squats. Fick droppa stången tre-fyra gånger, satan vad trött jag var i ryggen. Såg att Crossfit Holistic körde denna med push ups, måste testa! 
 
 Mitt lilla hjärta muntrade dock upp mig lite på kvällskvisten <3
 
Idag kändes låren bättre, tills jag skulle testa om det var helt bra, kändes som att jag rev upp skiten igen. Känns väldigt lägligt inför tävlingen.. Zzz
 
Hade studentledd föreläsning idg i skolan, kunde inte ett skit och svamlade på rätt bra. Dagen blev lite bättre sen när vi slutade fyra timmar tidigare än planerat. For hem och slängde mig i soffan med en kopp kaffe och en bok, inte kurslitteratur!, som legat framme i två månader utan att jag hunnit öppna den. Hann till och med powernapa lite innan träningen. 
 
 
Clean and jerk 5-5-3-3-3

12 min
3, 6, 9, 12, 15....
CJ
Burpees
Chins 
Mt.climbers 20
 
C&J gick ganska bra, men tappar tekniken på 50kg uppåt. Det är fruktansvärt frustrerande för jag borde egentligen kunna lyfta tyngre än det. Efter passet rullade jag ut låren riktigt ordentligt, får se om det är till någon hjälp. 
 
Precis innan passet fick jag ett ganska uppmuntande besked. Fick tentaresultatet från våran tidigare helveteskurs jag skrivit om. 
 
 
Firade med en riktig finmiddag, kött och sparris! 
 
 
 

1 kommentarer

Matte

14 Oct 2013 23:12

Det är ju sinnessjukt att du sagt på varenda tenta att det känds så dåligt att du kommer få göra omtenta eller få komplettering. Och nu på den senaste var du helt säker på att du inte skulle bli godkänd, så plockar du ett VG! Ett riktigt tjejsyndrom ;) Men stort grattis iaf, det måste ju vara ett tecken på att du pluggar rätt grej när du är så duktig på grejerna!

Kommentera

Publiceras ej